Optur: Hapag-Lloyd og ONE går med Maersk

0

Med de to nye deltagere udstrækker platformen sig nu til mere end halvdelen af verdens containerbaserede fragt. Blandt de allerstørste mangler nu kun Cosco Group, der hidtil har afvist at deltage.

Verdens nummer to og nummer fire målt på kapacitet – MSC og franske CMA CGM – annoncerede for nylig, at de vil benytte TradeLens og nu kommer nummer fem, Hapag-Lloyd og nummer seks, Ocean Network Express (ONE) ombord.

“En udvidelse af det digitale samarbejde er kritisk for udviklingen af container shipping-industrien,” siger Martin Gnass, der er IT-direktør i Hapag-Lloyd.
“TradeLens har skabt betydelige fremskridt med lanceringen af en meget nødvendig transformering af industrien, inklusiv en partnerskabsmodel. Nu kan vi med fem af verdens seks største containerrederier på platformen – for ikke at nævne de mange andre deltagere fra økosystemet – kollektivt accelerere denne transformation for at skabe større tillid, gennemsigtighed og samarbejde på tværs af forsyningskæderne og hjælpe til at fremme den globale handel,” siger Martin Gnass.

I Maersk hilses de nye deltagere på platformen velkommen af CCO, Vincent Clerc, der ser frem til, at endnu flere kunder kan få glæde af de fordele som TradeLens giver i form af sparede manuelle transaktioner, der afløses af sikret udveksling af oplysninger på en digital platform, der øger muligheden for samarbejde og har potentiale til at kunne introducere nye produkter på toppen af platformen.

“Det giver nye muligheder for Maersk transformationen hen i mod at blive et end-to-end container logistik selskab, der forbedrer oplevelserne og de serviceydelser, vi tilbyder vores kunder,” siger Vincent Clerc.

TradeLens er en neutral platform, der skal behandle alle deltagere lige. Som det var tilfældet med MSC og CMA CGM vil Hapag-Lloyd og ONE derfor også blive optaget i TradeLens´ Advisory Board, der tæller medlemmer på tværs af shippingindustrien. Medlemmerne skal rådgive om standarder for neutralitet og åbenhed på platformen.

Læs mere om, hvordan TradeLens er opbygget og viker HER
Oversigten er fra september i fjor og derfor ikke opdateret med de nye medlemmer.

Kilde: Maersk/TradeLens