Læsø Fiskeindustri satser på sydeuropæisk detail og USA

Arkivfoto
Arkivfoto

Som så mange andre må Læsø Fiskeindustri være kreative i jagten på at indhente de tab, Corona-krisen forårsager.

Publisert Sist oppdatert

COVID-19 gjorde tidligere på året livet surt for Læsø Fiskeindustri, som nu forbereder sig på, at anden bølge af pandemien igen skal gå ud over salget af jomfruhummer. Det skriver Fødevarewatch ifølge Fiskeritidende. Konkret har de manglende turister i sydeuropæiske lande ifølge nedsat efterspørgslen på jomfruhummer.

I stedet forsøger Læsø Fiskeindustri at afsætte jomfruhummere til den sydeuropæiske detailhandel. Det er dog mindre jomfruhummere til lavere priser, der bliver solgt. Og så sigter de også efter at få foden indenfor på det amerikanske marked.

– Håbet er at komme ind på markedet i USA, hvor vi har leveret nogle prøver og nu ser, hvad der sker. Men det er udfordrende for vores salgsfolk, når man ikke kan mødes. Relationer betyder virkelig noget og derfor er det begrænsende med videomøder, siger adm. direktør i Læsø Fiskeindustri, Lasse Dahl Pedersen.

Powered by Labrador CMS