Brexit kræver øget planlægning for Esvagt

Brexit kræver øget planlægning for Esvagt

Nyheder direkte i indbakken!

Meld dig til vores gratis nyhedsmail og gratis e-abonnement

today popular

En af forsvarets redningshelikoptere
Stor redningsaktion - Forsvaret leder efter forsvundet sømand
En springende tun
Fiskeristyrelsen tillader øget fiskeri af tun fra Skagen havn
filip-gielda-Odv8YNim-fg-unsplash
Én omkommet da jolle kæntrede på grund af for mange fisk
Imponerende video: Se slæbebåd redde containerskib fra kollision
Imponerende video: Se slæbebåd redde containerskib fra kollision
Her er Verdens nye største containerskib
Her er Verdens nye største containerskib

Brexit kræver øget planlægning for Esvagt

Brexit har ændret arbejdsgangene for Esvagt i Storbritannien, og der skal både planlægges bedre og bruges ekstra tid for at sikre forsyninger af grej og personel.

Esvagt har mange skibe på arbejde i energisektoren i Storbritannien, hvor Esvagt assisterer med produktionen af offshore vind og olie/gas.

Derfor forberedte rederiet sig grundigt på konsekvenserne af Brexit forud for, at Storbritannien trådte ud af EU den 31. januar i år – og lige siden har man fulgt udviklingen tæt, siger Martin Ørbæk Nielsen, Strategic Senior Procurement Manager.

”Frygten var, at vi ville blive udfordret på logistikken, og at vi ville møde mere bureaukrati og besvær. Derfor forberedte vi os grundigt, både med eksisterende leverandører, men også med backup-leverandører i UK, så en plan B var klar,” siger han.

Med Brexit er Storbritannien ude af fællesmarkedets regler for told og åbent arbejdsmarked.

Esvagt sender personer og varer ind og ud af Storbritannien på daglig basis, og derfor har rederiet registreret sig i EU’s toldvæsen for at lette vejen ind, ligesom de ligeledes har trukket på kompetencerne fra toldspecialisterne i NorSea, som har hjulpet med at få styr på den øgede mængde af nye papirer.

”Uanset om det er personer, fødevarer, reservedele eller medicinsk udstyr, som skal ind i Storbritannien, så er der potentielt stopklodser i form af Brexit. Vi følger det selv tæt, og det er godt at have partnere, som har de rette kontakter,” siger Martin Ørbæk Nielsen.

Et halvt år efter, at Brexit er trådt i kraft, kan Esvagt konstatere, at man var godt forberedt, på det, der kom – og at det er en god ide at blive ved med at være det.

“Det er jo også nyt for briterne, og der er løbende justeringer, som vi må tilpasse os. Vi har taget den konsekvens, at vi har indarbejdet et par dage ekstra i vores planlægning, når det vedrører Storbritannien. Det tager lige en eller to dage mere, særligt når vi skal have varer fra Storbritannien til Danmark”, siger Head of Purchase & Logistics i ESVAGT, Michael Rønn.

The post Brexit kræver øget planlægning for Esvagt first appeared on Maritime Direct.

(Visited 2 times, 1 visits today)

POPULAR THIS WEEK

Redningsfartøjet Det norske veritas
Dansk kæmpetrawler gik på grund i Lofoten
filip-gielda-Odv8YNim-fg-unsplash
Én omkommet da jolle kæntrede på grund af for mange fisk
En springende tun
Fiskeristyrelsen tillader øget fiskeri af tun fra Skagen havn
einar-jonsson-zGahmtfFMgU-unsplash
Venstre-politiker vil skyde halvdelen af sælerne i Østersøen
Her er Verdens nye største containerskib
Her er Verdens nye største containerskib

RELATED POSTS