Esvagt opruster flåden med ”to fremragende skibe”

Esvagt Leah. Foto: Esvagt
Esvagt Leah. Foto: Esvagt

Nyheder direkte i indbakken!

Meld dig til vores gratis nyhedsmail og gratis e-abonnement

Populære idag

Foto Skagen Havn
Nordjysk erhvervsfisker fanger rødhaj med fiskestang
Foto- Asger Thielsen
Skyder med skarpt mod Rasmus Prehn - Savner velfærd til fisk
Foto- CEphoto, Uwe Aranas
Risikerer at forsvinde - Ulovlig handel med kaviar truer støren
Torm køber ejerandel i scrubberproducenten ME Production
Torm køber ejerandel i scrubberproducenten ME Production
Aftale om dansk-svensk færgerute over Kattegat forlænget
Aftale om dansk-svensk færgerute over Kattegat forlænget

Med Esvagt Leah og Esvagt Heidi har det danske rederi Esvagt oprustet sin flåde med to skibe af høj kvalitet.

Det er atypisk, at Esvagt udvider flåden uden selv at have stået for design og byggeproces med værftet. Sådan forholder det sig dog med Esvagt Heidi og Esvagt Leah, som er de to nyeste tilføjelser i flåden, og som begge netop er gået i charter. Det oplyser rederiet.

Skibene er bygget for og har sejlet i et andet rederi, før de blev en del af Esvagt, men kvaliteten er fuldt ud på højde med den øvrige flåde.

”Vi har fået to fremragende skibe, som er gennemført godt arbejde,” lyder det fra kaptajn på Esvagt Heidi, Jesper Møhring Madsen.

”Fra design til håndværk er der kvalitet i det hele. Alle samlinger, malerarbejdet, rørføringer – det er omhyggeligt hele vejen igennem,” siger han.

Samme melding kommer ubetinget fra Hans Pauli vid Misá, som er kaptajn på Esvagt Leah.

”Et fint og velholdt skib, som er passet og plejet – det kan man se. Og det ligger godt i søen,” lyder rosen fra Hans Pauli vid Misá.

Både Esvagt Leah og Esvagt Heidi er X-bovskibe af Ulstein-design. Den karakteristiske bov giver et stabilt skib i hårdt vejr, og bidrager samtidig til en brændstoføkonomisk drift. Det er klare plusser i Nordsøen, hvor man ofte skal skyde en høj fart i mod-sø og dårligt vejr, og de kan, hvad de skal.

Begge kaptajner og skibenes maskinchefer har været ombord på skibene som gæster og observatører i nogle uger for at se, hvordan de agerer i operation. Hans Pauli vid Misá var med på Esvagt Leah på et cargo-run i dårligt vejr – det var af stor værdi.

”Vi fik set, hvad skibet kan under pres. Det er et skib, man kan regne med og være tryg ved – det er virkelig dejligt at vide,” siger Hans Pauli vid Misá.

Begge skibe skal arbejde med ERRV/PSV-opgaver for Total Energies. Efter en grundig introduktion til skibet er prioriteten nu at få sammentømret et stærk team i besætningen og indført en god og velfungerende hverdag i tæt koordinering med kunden.

”Vi skal levere forsyning, ERRV- og PSV-opgaver og flere andre ting, så der er en del koordinering. Samtidig skal vi som altid træne redning og vedligeholde vores sikkerhedskompetencer, så Total Energies får vished for det niveau af kompetence og træning, som de forventer af Esvagt,” siger Jesper Møhring Madsen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Populære denne uge

Foto Skagen Havn
Nordjysk erhvervsfisker fanger rødhaj med fiskestang
147 NORDSØEN
Skønne foto: 147 NORDSØEN i daglige prøvesejladser
Fødevare- og fiskeriminister Rasmus Prehn til højre, og EU's miljøkommissær Virginijus Sinkevičius til venstre, under et besøg på et dansk fiskerifartøj
Går efter hollændere - Minister vil hæve bødestraffen og konfiskere udstyr
 Unsplash
Voldsom video: Over 10.000 tons døde fisk i stor europæisk flod
Foto Blue Water Shipping
Kom med til kæmpe jubilæumsfest, når Blue Water fylder 50

Relaterede artikler