Passagerskib er optaget i fornem 150.000 drift-timers klub

Sarfaq Ittuk. Foto: Arctic Umiaq Line
Sarfaq Ittuk.

Passagerskibet Sarfaq Ittuk, der til dagligt sejler for Arctic Umiaq Line på Grønlands vestkyst, har nået en imponerende milepæl. Det 30 år gamle skibs hovedmotor af typen MAN 6L28/32A har nu rundet 150.000 drift-timer.

Publisert

Arctic Umiaq Line og MAN PrimeServ har gennem årene haft et succesfuldt samarbejde, som har holdt Sarfaq Ittuk godt sejlende på sin rute som passagerskib.

Milepælen blev markeret i forbindelse med dokning i Hirtshals, hvor MAN PrimeServ overrakte en messing plade til maskinchef Mikkel Burmeister som bevis for skibets 150.000 drift-timer.

“Det er en fornøjelse at have en Alpha 28/32 motor, da det er en pålidelig og driftssikker motor, som man kan stole på. Ligeledes er det altid en fornøjelse at have service teknikere fra MAN, da de altid leverer et professionelt og fuldendt service arbejde, og de reparatører man møder, har altid et positivt sind og væremåde. Vi føler altid, at vi kan finde en løsning på problemer, når vi er i kontakt med MAN, så vi ser frem til fortsat godt samarbejde,” lyder det fra maskinchef på Sarfaq Ittuk, Mikkel Burmeister.

“Hos MAN PrimeServ er vi meget stolte af at kunne optage Arctic Umiaq Line i den eksklusive klub af rederier, som har opnået 150.000 drift-timer for en af deres motorer fra MAN Energy Solutions. Markeringen i dag vidner om, at teknikken er blevet passet rigtig godt på gennem årene – og fra MAN PrimeServ skal der lyde et stort tillykke med den imponerende milepæl,” siger teknisk salgs- og projektleder ved MAN PrimeServ i Frederikshavn, Andreas Thomas Wojcik.

Skibet skal nu tilbage til Grønland for at genoptage sejladsen, der er en vigtig forbindelse mellem Grønlands byer fra Qaqortoq til Illulisat for lokale borgere – og samtidig er en smuk oplevelse af landet fra kystsiden for turister.

Powered by Labrador CMS