Rederiet Høj udvider flåden med to nye skibe

Foto: Rederiet Høj
Foto: Rederiet Høj

Nyheder direkte i indbakken!

Meld dig til vores gratis nyhedsmail og gratis e-abonnement

Populære idag

Fiskekasserne på Thyborøn Fiskeauktion
Fiskefassefarce - Fiskeauktionerne vil have politikerne på banen
Fiskekasser på Thyborøn Fiskeauktion
Farce hos Fødevarestyrelsen - Sag om fiskekasser trækker ud
Henning Kjeldsen
Opgiver at anke til Højesteret - Henning Kjeldsen vinder retssag
Sådan placeres fiskekasser under sortering på en fiskeauktion i Holland
Det siger lovgivningen om fiskekassernes placering
Foto DTU Aqua
Kystbeskyttelse med kunstige rev skal testes på Samsø

Den danske maritime entreprenør, Rederier Høj, udvider sin flåde med to skibe, og sigter dermed på flere opgaver blandt vindmølleparkerne i Nordeuropa.

Internationale opgaver indenfor offshore anlægsopgaver kalder på mere kapacitet hos Rederiet Høj. Derfor har selskabet netop underskrevet købskontrakter på endnu to entreprenørskibe der skal bruges til maritime bygge- og anlægsarbejder, herunder etablering af offshore vindmølleparker i Nordeuropa.

Med flådens udvidelse imødekommer Rederiet Høj A/S en stigende aktivitet indenfor bygge- og anlægsarbejder til offshore vindmølle-industrien og andre maritime opgaver herunder uddybning og oprensning af havneinfrastruktur, molebygning, stensætninger, forberedende arbejder for kabellægning, boulder clearence og etablering af nye stenrev.

De to skibe supplerer den nuværende flåde med ekstra kapacitet og overdrages den 1. juni. Skibene skal nu males og vil blive døbt MS Aase Høj og MS Alberte Høj, navngivet efter virksomhedens ejer Søren Højs bedstemor og barnebarn.

”Der har i rederiet længe været ønske om mere kapacitet. De to skibe er kendte i markedet og passer godt til vores øvrige flåde. Og så er timingen perfekt, da investeringen understøtter rederiets generelle positive udvikling på det Nordeuropæiske marked. Her er det især Norge, Sverige, Tyskland, England og Baltikum der er i vores fokus. Med den ekstra flådekapacitet kan vi styrke vores internationale position indenfor havne- og vandbygning samt offshore vind,” lyder det fra administrerende direktør i Rederiet Høj, Michael Normann, der satte sig i direktørstolen 1. april 2022.

Rederiet Høj arbejder i øjeblikket på at finde besætninger til skibene, hvilket vil foregå henover de næste par uger.

De nye skibe:
MS Aase Høj
, tidligere Aase Madsen, bygget 1977 og løbende ombygget og opdateret
Last: 200m3, max load 225 ton, Gravedybde 30-60 meter.

MS Alberte Høj, tidligere Peter Madsen, bygget 1968 og løbende ombygget og opdateret
Last: 100m3, max load 170 ton, Gravedybde 30-60 meter.

2 reaktioner

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Populære denne uge

Henning Kjeldsen
Opgiver at anke til Højesteret - Henning Kjeldsen vinder retssag
Fiskekasser på Thyborøn Fiskeauktion
Farce hos Fødevarestyrelsen - Sag om fiskekasser trækker ud
Hajkutteren Carmelan
Se billederne: 70 tons tung hajkutter til restaurering i Hvide Sande
HG333 Isafold
Så er den her - HG 333 Isafold er ankommet til Hirtshals
Sådan placeres fiskekasser under sortering på en fiskeauktion i Holland
Det siger lovgivningen om fiskekassernes placering

Relaterede artikler