Datoen er sat – Nu skal Stena Lines nyeste E-Flex-færge indsættes

Datoen er sat – Nu skal Stena Lines nyeste E-Flex-færge indsættes

Nyheder direkte i indbakken!

Meld dig til vores gratis nyhedsmail og gratis e-abonnement

Populære idag

Brasen og skaller er nogle af de fisk, der skal fiskes op af Snesere Sø for at skabe en bedre biodiversitet og et bedre vandmiljø i søen
Stor dansk sø skal restaureres - Fisk ender som krokodillefoder
Arkivfoto Horsens Havn
Fisk gispede efter luft - Østjysk havn ramt af stort kemikalieudslip
DCIM100MEDIADJI_0651
Kæmpe fald - Prisen på hummer styrtdykker i Sverige
Foto- Peter Bondo
Iltsvind bliver mere og mere udbredt i de indre danske farvande
Flotte billeder: Returtransport af 653 tons hydraulisk hammer
Flotte billeder: Returtransport af 653 tons hydraulisk hammer

Datoen er sat – Nu skal Stena Lines nyeste E-Flex-færge indsættes

Ruten Karlskrona-Gdynia får et boost på kapacitet og effektivitet, når de to største E-Flexer færger indsættes på ruten i 2022

Stena Lines nyeste tilføjelse til flåden – Stena Estelle – har allerede sejlet jorden halvejs rundt. Fra færgen blev bygget på et skibsværft i det østlige Kina, har den nemlig sejlet forbi både Singapore, Indien, Mellemøsten og Gibraltar, hvorefter den satte kurs mod Østersøen.

Lige nu ligger Stena Estelle på skibsværftet Remontowa i Gdansk, hvor færgen får foretaget de sidste justeringer, så den er klar til at blive indsat i fast drift på ruten Gdansk-Karlskrona. Den første tur er planlagt til at finde sted den 4. september med afgang fra Gdansk, og det er allerede nu muligt at booke sig ind på ture med den nye færge.

“Vi glæder os meget til at introducere vores nye færge Stena Estelle, som vil booste vores tilbud til både fragtkunder og passagerer. Denne helt nye færge er den mest moderne i vores flåde og er udovertruffen i kapacitet, effektivitet og servicedesign. Med nye færger som Stena Estelle og dens søsterskib Stena Ebba, som ankommer til Polen i november i år, åbner vi op for nye muligheder for udvikling af vores firma og ruten Gdynia-Karlskrona såvel som for at vores kunders forretninger kan vækste i denne del af Europa,” siger Trade Director Baltic Sea South ved Stena Line, Marek Kiersnowski.

Stena Estelle og søsterskibet Stena Ebba er de to største E-Flexer-færger, der nogensinde er blevet bygget, og de vil booste kapaciteten på ruten Karlskrona-Gdynia.

Det 240 meter lange skib byder på 263 kabiner, god plads til 1.200 passagerer og en samlet fragtkapacitet på 3.600 lanemeter, hvilket betyder 15% mere plads til last sammenlignet med de nuværende E-Flexer-færger.

Forbindelsen mellem Polen og Sverige er et pragteksempel på, hvordan Stena Line imødekommer den stadig stigende efterspørgel fra kunder i den sydlige og østige del af Østersøområdet. Stena Line har indtil nu foretaget markante inversteringer i en moderne flåde samt åbnet en hel nye rute mellem Nynäshamn i Sverige og Hanko i Finland.

Kort om Stena Estelle:

  • Planlagt til at blive indsat på ruten Karlskrona-Gdynia i september 2022
  • Længde: 240 meter
  • Dybgang: 6,4 meter
  • Bredde: 28 meter
  • Kapacitet: 3.600 lanemeter, 1.200 passagerer, 263 kabiner

The post Datoen er sat – Nu skal Stena Lines nyeste E-Flex-færge indsættes first appeared on Maritime Direct.

Populære denne uge

DCIM100MEDIADJI_0651
Kæmpe fald - Prisen på hummer styrtdykker i Sverige
Fisketrawler
Tre ud af fire vil have forbud mod bundtrawl i beskyttet hav
Brasen og skaller er nogle af de fisk, der skal fiskes op af Snesere Sø for at skabe en bedre biodiversitet og et bedre vandmiljø i søen
Stor dansk sø skal restaureres - Fisk ender som krokodillefoder
Arkivfoto Horsens Havn
Fisk gispede efter luft - Østjysk havn ramt af stort kemikalieudslip
Danske fiskere får bedre arbejdsforhold
Flere millioner til fiskerne: Ophugningsstøtte i Østersøen fordobles

Relaterede artikler