Et år uden Lost Time Incidents på Esbjerg Havn

Et år uden Lost Time Incidents på Esbjerg Havn

Nyheder direkte i indbakken!

Meld dig til vores gratis nyhedsmail og gratis e-abonnement

Populære idag

Klumpfisken på Saltum Strand
Skåret op på Nordsøen - Derfor døde 230 kilo tung klumpfisk
Sjusk i Miljøstyrelsen får ikke minister til at rykke
Danske opdrætsfisk overholder PFAS-grænseværdier
Foto Martec 2
Se billederne: 56 maskinmestre fejret på Martec
René Christensen
Dansk Akvakultur henter DF-politiker som ny direktør
Hyldet som ejerleder – Torben Østergaard-Nielsen modtager stor hæder
Hyldet som ejerleder – Torben Østergaard-Nielsen modtager stor hæder

Et år uden Lost Time Incidents på Esbjerg Havn

Fokus på sikkerhed nedbringer antallet af ulykker for Blue Waters stevedore- og terminalmedarbejdere i Esbjerg.

En vigtig milepæl er nået for Blue Water. På daglig basis udfører knap 60 fastansatte stevedore- og terminalmedarbejdere i Esbjerg et vanskeligt arbejde, når de håndterer enorme og tunge godsmængder ved hjælp af avanceret maskineri og udstyr.

Denne type arbejde har traditionelt været risikofyldt, men gennem et styrket fokus på sikkerhed har Blue Waters medarbejdere på Esbjerg Havn gået gennem 2022 uden en eneste Lost Time Incident (LTI) – den internationale betegnelse for et uheld eller en ulykke, hvor den der kommer til skade må sygemeldes som følge af uheldet.

“Vi har med vores Dare to Care-kampagne arbejdet hårdt for at gøre Blue Water til en sikker og tryg arbejdsplads indenfor en risikobetonet industri. Det arbejde bærer nu frugt, og alle medarbejdere fortjener stor ros for indsatsen for vores alles sikkerhed,” fortæller Head of Operations og HSSEQ hos Blue Water Port Services, Søren Messmann.

I 2019 besluttede Blue Water at gøre sikkerhed til et strategisk punkt i forretningsudviklingen. Derfor er der siden blevet arbejdet struktureret for at undgå ulykker med fravær igennem en lang række initiativer under overskriften ’The Blue Water Safety Journey’.

En tæt og positiv dialog mellem de operationelle terminalmedarbejdere, formænd og HSSEQ-gruppen var udslagsgivende for, at Dare to Care-konceptet blev udviklet, og intentionen var at sikre et trygt arbejdsmiljø ved fælles læring og forbedringer.

Dare to Care-initiativet, som startede på havnen i Esbjerg, har givet et globalt aftryk på Blue Waters mere end 70 globale lokationer. I dag arbejder man hos Blue Water med et globalt fokus på at udbrede den samme sikkerhedsmodel med lokale tilpasninger for at minimere risici for medarbejdere og gods.

“Vi er stolte af, at vores arbejde i Port Service kan gavne sikkerheden i det større billede. I 2023 fortsætter vi med at tage dialogen om, hvad sikkerhed er i udførelsen af den enkelte opgave, vi tager ingen chancer, vi lytter til og lærer af hinanden og forbedrer os sammen,” siger Søren Messmann.

The post Et år uden Lost Time Incidents på Esbjerg Havn first appeared on Maritime Direct.

Populære denne uge

Foto Martec 2
Se billederne: 56 maskinmestre fejret på Martec
Fiskeriminister Jacob Jensen V
Opruster - Fiskeriministeren får ny særlig rådgiver
Sjusk i Miljøstyrelsen får ikke minister til at rykke
Danske opdrætsfisk overholder PFAS-grænseværdier
Klumpfisken på Saltum Strand
Skåret op på Nordsøen - Derfor døde 230 kilo tung klumpfisk
Første udskibning af vindmøller til Arcadis Ost 1 er gennemført
Første udskibning af vindmøller til Arcadis Ost 1 er gennemført

Relaterede artikler