Stor tilfredsheden med Bornholmslinjen i sommeren 2023

Stor tilfredsheden med Bornholmslinjen i sommeren 2023

Nyheder direkte i indbakken!

Meld dig til vores gratis nyhedsmail og gratis e-abonnement

Populære idag

Poul Erik Jessen
Ud af vagten: Havnedirektør fratrådt med øjeblikkelig virkning
-zGahmtfFMgU-unsplash
Sælsikre ruser og tejner: Millioner uddelt i til investeringer i kystfiskeriet
Årets sild 1
I weekenden går det løs: Masser af debutanter i Årets Sild 2024
Politiafspaerring_foto-Rigspolitiet-768x512
Efterforskning af vestjysk kutterdrab nærmer sig afslutning
dadab74e-b475-4b18-a6b2-39dcd163ae7f
Kandidatuddannelse i fiskeri: DTU indvier nyt campus i Hirtshals

Stor tilfredsheden med Bornholmslinjen i sommeren 2023

Kundernes tilfredshed med færgebetjeningen til og fra Bornholm er højere for sommeren i år end samme periode sidste år.

Kunderne af Bornholmslinjen har endnu engang vendt tommelfingeren i vejret til færgebetjeningen til og fra klippeøen i Østersøen. Det oplyser Transportministeriet i en pressemeddelelse på baggrund af en tilfredshedsundersøgelse fra sommeren 2023.

Kundetilfredsheden på ruterne til Bornholm måles jævnligt op mod fem parametre – her i blandt rengøring, billetkøb, adgang og personlig betjening, og hvis kundernes tilfredshed er lav, så kan Transportministeriet ifølge kontrakten pålægge Molslinjen, som driver Bornholmslinjen, en bod.

Læs også: Stor stigning i passagerer – Bornholmslinjen sætter rekord

Men det kommer altså ikke til at ske i denne omgang, for passagererne og færgernes andre brugere har altså vist sig svært tilfredse med rederiet, som denne sommer endda har tilføjet den nye hurtigfærge Express 5 til flåden af fartøjer.

“Bornholmslinjen er afgørende for, at det bornholmske øsamfund kan fungere. Det er derfor glædeligt, at færgebetjeningen møder tilfredshed blandt kunderne. Færgefarten er med til at binde Bornholm tættere sammen med resten af landet, og derfor er det også vigtigt, at færgebetjeningen lever op til brugernes forventninger,” lyder det i pressemeddelelsen fra transportminister Thomas Danielsen.

Læs også: Hæsblæsende – Ny hurtigfærge måtte hjælpes i havn af slæbebåd

Bornholmslinjens kundetilfredshed måles hvert halve år – for lavsæsonen og højsæsonen – på de fem kriterier personlig betjening, rengøring og vedligeholdelse, færgen og adgang til færgen, information og billetkøb samt færgerejsen alt i alt.

Kunderne vurderer deres tilfredshed på en skala fra 1-5, og er gennemsnittet under 3,5 for et kriterie, pålægges Bornholmslinjen en bod.

The post Stor tilfredsheden med Bornholmslinjen i sommeren 2023 first appeared on Maritime Direct.

Populære denne uge

Poul Erik Jessen
Ud af vagten: Havnedirektør fratrådt med øjeblikkelig virkning
dadab74e-b475-4b18-a6b2-39dcd163ae7f
Kandidatuddannelse i fiskeri: DTU indvier nyt campus i Hirtshals
Politiafspaerring_foto-Rigspolitiet-768x512
Efterforskning af vestjysk kutterdrab nærmer sig afslutning
Fiskeriminister Jacob Jensen V
Nu vil fiskeriministeren luge ud i regler og lovgivning for fiskerne
Billede 1-23
Månedens Skib: Atlantic Enterprise

Relaterede artikler