Ny fragtrute med danske bagmænd styrker eksporten af laks til Kina

Danske Blue Water har fået en central rolle i styrkelsen af leveringen af norsk fisk og skaldyr til det kinesiske marked.

En nyoprettet fragtrute mellem Norge og Kina skal styrke leveringen af fisk og skaldyr til det kinesiske marked.

Danske Blue Water har fået en central rolle i styrkelsen af leveringen af norsk fisk og skaldyr til det kinesiske marked. Logistikvirksomheden med hovedsæde i Esbjerg har nemlig fået til opgave at håndtere eksporten af laks på en nyoprettet fragtrute mellem Norge og Kina. Det oplyser Blue Water i en pressemeddelelse.

"Vi er stolte over at påtage os dette ansvar fra vores betroede kinesiske importør, som vi har etableret et godt samarbejde med. Ud over at håndtere luftfragt håndterer vi al dokumentation, også for lastbilstransporten af fisken fra pakkeriet til lufthavnen, hvilket sikrer den højeste produktkvalitet under hele rejsen," lyder det fra Manager Air Perishables hos Blue Water Oslo, Jørn-Erik Sogn.

På den nye norsk-kinesiske fragtrute, der forbindes af to ugentlige flyvninger, sender Blue Water mellem 40-45 tons laks per flyvning til det kinesiske marked, og det er en markant tonnage og volumen, der ligger ud over den almindelige luftfragt.

Det har dog ikke afskrækket den danske virksomhed fra at give sig i kast med projektet, hvor de 12 medarbejdere på de norske kontorer i Oslo og Bergen både tager imod henvendelser, håndterer de delikate fødevarer, booker og sikrer dokumentation inden eksporten.

"I løbet af de sidste par år har vi styrket vores omdømme og position på markedet. Det er takket være vores gode team, som altid formår at yde førsteklasses kundeservice, følge op på kunder og leverandører og i sidste ende finde den rette kapacitet til løsningen. Vi konkurrerer med de samme priser som vores konkurrenter, så jeg kan konstatere, at det er vores folk, der gør forskellen," siger Jørn-Erik Sogn.

Powered by Labrador CMS