FiskerBladet er blevet opkøbt af norsk mediekoncern

Købet af FiskerBladet er blevet offentliggjort i anledningen af DanFish 2023. Fra venstre: Stefan Holmager Larsen (redaktør på FiskerBladet og MaritimeDirect), Gustav Erik Blaalid (udgiver og ejer af Oceanspace Media), Freddy Rasmussen (CEO i FL Marketing), Mathias Rasmussen (viceadministrerende direktør i FL Marketing), Michael Neergaard (salgschef i FL Marketing) og Christian Lawley (daglig leder for de norske medier i Oceanspace Media AS). Foto: Oceanspace Media
Købet af FiskerBladet er blevet offentliggjort i anledningen af DanFish 2023. Fra venstre: Stefan Holmager Larsen (redaktør på FiskerBladet og MaritimeDirect), Gustav Erik Blaalid (udgiver og ejer af Oceanspace Media), Freddy Rasmussen (CEO i FL Marketing), Mathias Rasmussen (viceadministrerende direktør i FL Marketing), Michael Neergaard (salgschef i FL Marketing) og Christian Lawley (daglig leder for de norske medier i Oceanspace Media AS).

Selskabet Maritime Medier, som blandt andet står bag magasinet FiskerBladet, er blevet opkøbt af den norske koncern Oceanspace Media.

Offentliggjort Sidst opdateret

Den norske mediekoncern Oceanspace Media udvider fra 1. januar 2024 sin medieportefølje med den danske virksomhed Maritime Medier, som står bag FiskerBladet og MaritimeDirect. Det oplyser koncernen i en pressemeddelelse.

Oceanspace Media, som har hovedkvarter i Bergen, er allerede et internationalt mediehus med aktiviteter i Chile og Skotland, og opkøbet sker som et led i at udvikle Oceanspace Media til et nordisk mediehus med fortsat fokus på den maritime og marine klynge.

Ifølge udgiver og ejer af Oceanspace Media, Gustav Erik Blaalid, er det koncernens strategi at blive en førende mediespiller inden for den maritime sektor, fiskeri og akvakultur, ikke kun i Norge, men også i Norden.

Forhenværende ejer fortsætter engagementet

Den tidligere ejer af Maritime Medier, FL Marketing, købte virksomheden for godt halvandet år siden, men hurtigt kom man i ledelsen frem til konklusionen, at selvom mange af deres kunder er medievirksomheder, så var driften af medier ikke deres kerneområde.

Salget af Maritime Medier, som i fremtiden kommer til at gå under navnet Oceanspace Media Danmark, bliver dog ikke et farvel til de to hjemmesider og magasiner, for FL Marketing fortsætter nemlig i et kommercielt samarbejde med det nye selskab.

Også den nuværende redaktør for MaritimeDirect og FiskerBladet, Stefan Holmager Larsen, fortsætter sin tørn for medierne, for hvem han har stået i spidsen siden 1. april 2022.

“Det bliver spændende at se, hvad vi kan opnå i fremtiden. Jeg har haft et glimrende samarbejde med FL Marketing, og ser frem til at fortsætte dette samarbejde med den nye ejer,” lyder det fra Stefan Holmager Larsen.

Om Oceanspace Media AS

I Oceanspace Medias portefølje er der i øjeblikket syv magasiner og ni hjemmesider; alle indenfor den maritime sektor, akvakultur og fiskeri. Med opkøbet i Danmark kommer der yderligere to magasiner og to hjemmesider ind under listen af medier som desuden tæller:

  • På norsk: Norsk Fiskeopdrett, kyst.no, LandbasedAQ, landbasedaq.no, Skipsrevyen, skipsrevyen.no og Kystmagasinet, kystmagasinet.no, samt kyst24Jobb.no og kyst24.no
  • På spansk i Chile: SalmonExpert, salmonexpert.cl og AgendaMarìtima, agendamaritima.cl.
  • På engelsk i Skotland: Fish Farming Expert og fiskefarmingexpert.com
Salgschef i FL Marketing, Michael Neergaard, (t.v.) og redaktør på FiskerBladet og MaritimeDirect, Stefan Holmager Larsen.
Powered by Labrador CMS