Amanda Seafoods er atter på vej mod vækst
Efter et par hårde år med inflation og økonomiske udfordringer, så ser direktøren hos Amanda Seafoods positivt på økonomien i 2024.
Mens inflation skabte udfordringer for Amanda Seafoods i 2022 og 2023, så oplever den danske fiskevirksomhed nu, at forbrugerne atter har fundet vej til dagligvarehylderne, hvor koncernens produkter befinder sig.
Således tegner 2024 sig til at blive et ganske positivt år for Amanda Seafoods, der blandt andet står bag varemærkerne Glyngøre, Amanda og Bornholms.
"Jeg synes tydeligt, at vi kan se, i hvert fald på de kategorier vi er repræsenteret i, at forbrugerne er godt på vej tilbage til hylderne og vores produkter. Vi kan se en vækst i forhold til 2023, så vi forventer stadig to-cifrede vækstrater i 2024 og følger vores budgetter, og har en forventning om, at vi kan lægge yderligere på i 2025. Så vi er generelt godt tilfredse og ser positivt på tingene,” siger CEO hos Amanda Seafoods, Jesper Kold Sørensen.
Et af de tiltag, der skal bringe yderligere vækst til virksomheden i 2025 er en ny premium serie af røget fisk, som bliver lanceret under Glyngøre-brandet. Den historie kan du læse mere om her.